Jak vybrat správný klientský portál?

Digitalizace Efektivita Klientský portál 10 min 10.07.2024

Klientský portál je klíčovým nástrojem pro efektivní správu komunikace a služeb mezi firmami a jejich zákazníky. Pokud se rozhodnete pro své podnikání zřídit klientský portál, existuje několik možností, jak postupovat. Každá z těchto možností má své výhody a nevýhody, a je důležité zvážit, která z nich nejlépe odpovídá potřebám vaší firmy. V následujícím článku si představíme hlavní možnosti pořízení klientského portálu a jejich charakteristiky.

Hotová řešení


Jinak označované také jako Software as a Service neboli SaaS. Jedná se o již vyvinuté portály, které si můžete předplatit a používat. Tyto platformy často nabízejí různé úrovně předplatného podle konkrétních potřeb a velikosti firmy.
Obvykle jsou připravena k použití téměř okamžitě po zakoupení a odpadá potřeba větší počáteční investice. Poskytovatelé SaaS se starají o údržbu a aktualizace systému.
SaaS s ohledem na univerzálnost nemusí ovšem splňovat specifické potřeby firmy a je potřeba tak činit větší či menší ústupky. Důležité je si také uvědomit, že v případě SaaS budou data firmy uložena na serverech poskytovatele, což může představovat bezpečnostní rizika.

Open-source řešení


Open-source řešení jsou portály, které si můžete stáhnout a upravit podle svých potřeb. Tyto platformy jsou často zdarma, ale vyžadují určité technické znalosti pro instalaci a údržbu.
Ačkoli neexistují licenční poplatky, je potřeba platit za hosting a případné úpravy. Narozdíl od SaaS máte data uložena na vlastních serverech a je možné takový portál do jsité míry přizpůsobovat.
Nevýhodou je absence technické podpory a proto se bez znalostí ohledně instalace, úprav a následné údržby neobejdete. Zodpovědnost za aktualizace a bezpečnost systému je plně v rukou uživatele a náklady pak mohou být často vyšší, než se na první pohled zdá.

Vlastní vývoj na míru


Jedná se o vytvoření klientského portálu přesně podle představ a specifických požadavků klienta. Proces zahrnuje spolupráci s týmem zkušených grafiků a vývojářů, kteří mají zkušenosti s vytvářením efektivních uživatelských rozhraní. Ačkoliv je počáteční investice vyšší, při volbě takového postupu portál můžete společně s růstem firmy a proměnou požadavků nadále přizpůsobovat. Jedná se tak většinou o jednorázovou investici, která zajistí kvalitní řešení na život firmy. Možné je snadno integrovat další systémy a nástroje, které firma již používá. Výhodou je také plná kontrola nad funkcemi, bezpečností a daty. 

V JTC Solutions rádi pomůžeme s volbou správného řešení. Důkladné zvážení všech možností vám pomůže najít to nejlepší řešení pro vaši firmu a zajistí, že váš klientský portál bude přínosem pro vaše podnikání i vaše zákazníky.




Klientský portál s JTC Solutions


Analýza potřeb: Klíčem k oboustranné spokojenosti je vzájemné pochopení. Proto vždy začínáme s důkladnou analýzou vašich firemních procesů a potřeb.

Návrh řešení: Na základě poznatků z analýzy pak vytvoříme prvotní návrh. Ten potom společně doladíme do detailů.

Vývoj a testování: Poté už to necháte na nás. My vyvineme a důkladně otestujeme váš první klientský portál.

Implementace a školení: Zajistíme hladké nasazení a proškolíme váš tým.

Podpora a údržba: Poskytujeme nepřetržitou podporu a zajistíme aktualizace pro optimální výkon.

Investice do klientského portálu není jen o technologii, je to hlavně investice do budoucnosti vašeho podnikání. V JTC Solutions uděláme vše pro to, aby klientský portál splňoval všechny vaše požadavky a rostl společně s vaší firmou.